Direct to content
Ministry for Foreign Affairs of Finland

Finland tightens the principles of international protection - Embassy of Finland, Cairo : Current affairs

EMBASSY OF FINLAND, Cairo

3 Abu El-Feda Street,13th floor
11211 Zamalek, Cairo, Egypt
Tel. +20 2 2736 3722, Fax. +20 2 2737 1376
E-mail sanomat.kai@formin.fi
English | Suomi | Svenska |  |  | Instagram
Font_normalFont_bigger
 
Press Releases, 6/29/2016

Finland tightens the principles of international protection

humanitaarinen suojelu

Finland will no longer grant residence permits on humanitarian grounds.

Difficult conditions in the asylum seeker’s home country, such as armed conflict, a difficult human rights situation or an environmental disaster have previously constituted grounds for humanitarian protection.

Ceasing to provide humanitarian protection means that residence permits based on international protection can be granted only to those threatened by persecution or severe harm in their home countries. Severe harm includes, among others, a death sentence, execution, torture or another inhuman treatment or punishment that is a violation of human dignity. Financial difficulties, for instance, cannot be grounds for granting a residence permit.

The change, based on changes to legislation, will not affect the validity of residence permits that have already been granted, but residence permit extensions will no longer be granted on humanitarian grounds.

The purpose of the change is to harmonise Finnish legislation with that of the European Union and its member states. In the future, the concept of international protection in Finland will correspond better to that in European Union legislation.

MINISTRY OF THE INTERIOR

فنلندا تضيق علي مبادئ الحماية الدولية 

قررت فنلندا أنها لن تستمر كما كان الوضع سابقا في منح طالبي اللجوء تصاريح إقامة لأسباب إنسانية  عندما كانت  الظروف الصعبة في البلد الأم كالنزاعات المسلحة أو وضع صعب لحقوق الإنسان أو كارثة بيئية أسبابًا لمنح الحماية الإنسانية.

إنّ التوقف عن تقديم الحماية الإنسانية يعني أن تصاريح الإقامة االتى كانت مستندة الى الحماية الدولية تمنح فقط لأولئك المهددين بالاضطهاد أو الاذى البالغ في بلدانهم الأصلية. ويتضمن الضرر البالغ، من بين أمور أخرى، حكمًا بالإعدام أو تنفيذ حكم اعدام أو تعذيبً أو معاملة أو عقوبة أخرى غير إنسانية تنتهك الكرامة الإنسانية. ولا تعد الصعوبات المالية أسبابًا لمنح تصريح إقامة.

وهذا التغيير الناتج عن تعديلات في القانون لن يؤثر على صلاحية تصاريح الإقامة التي تم منحها بالفعل، لكن لن يتواصل منح تمديدات تصاريح الإقامة لأسباب إنسانية.

إنّ الغرض من هذا التغيير توفيق القانون الفنلندي مع نظيره في الاتحاد الأوروبي ودوله الأعضاء . و في المستقبل سيتطابق مفهوم الحماية الدولية في فنلندا بشكل أفضل مع نظيره في تشريعات الاتحاد الأوروبي.

وزارة الداخلية

Print this page

This document

Updated 6/28/2016


© Embassy of Finland, Cairo | About this site | Contact information